Duży sukces supermarketów

autor: Adrian Wolski

Duży sukces supermarketów

Wiele osób zastanawia się obecnie co stoi za gigantycznym sukcesem sieci handlowych w Polsce i dlaczego wielkopowierzchniowe sklepy ciągle przyciągają nową klientele. Żeby dowidzieć się dlaczego konsumenci coraz chętniej robią zakupy w supermarkecie warto przeanalizować historię naszego kraju pod tym względem.

Jak wszyscy wiemy Polska dopiero w roku 1990 przestała być krajem komunistycznym co automatycznie zmieniło też rodzaj prowadzonej gospodarki z centralnie sterowanej na wolnorynkową. To właśnie to zdarzenie sprawiło, że duże zachodnie koncerny zaczęły inwestować w naszym kraju zakładając no początku pojedyncze supermarkety a kończąc na całych sieciach. Jak nie trudno się domyślić klienci przyzwyczajeni do wiecznych braków podstawowych produktów we wszystkich sklepach szybko polubili zakupy w supermarkecie, które zawsze były dobrze zaopatrzone w najróżniejszy asortyment.

Nie zmienia to jednak faktu, iż w Polsce było bardzo małe nasycenie powierzchni handlowej w odniesieniu do liczby mieszkańców. Ten właśnie czynnik pozwolił na stały i nieprzerwany rozwój sieci handlowych od lat dziewięćdziesiątych aż po dzień dzisiejszy. Obecnie można zauważyć, że konsumenci zrozumieli i polubili zakupy w supermarkecie, a to wszystko za sprawą niskich cen i bardzo częstych promocji na atrakcyjne produkty. Wszystko obecnie wskazuje na to, że sieci handlowe sklepów wielkopowierzchniowych będą rozwijać się jeszcze parę lat w takim samym tempie, ponieważ przyzwyczajenia konsumentów nie będą się tak szybko zmieniały jeszcze przez parę najbliższych lat.


Zobacz też: System reklamy Test,