Nie daj się oszukać

autor: Michał Majewski

Nie daj się oszukać

Widać to przez cały czas. Na sklepowych półkach, w internetowej sprzedaży, nawet w telewizji. Rdzeń wiadomości zawsze sprowadza się do tego samego: kup coś tam i oszczędź ileś tam. To nie działa, a oto dlaczego. Kiedy mówisz te słowa to, co naprawdę one mówią to spójrz jak hojny jestem. Jestem gotów zrezygnować z jakiejś części mojego dochodu, aby uprzyjemnić ci zakupy. Jestem pełen poświęcania dla Ciebie. Powinieneś mi dziękować. Istnieje wiele problemów z tym podejściem.

Spójrzmy na kilka z nich. Niezależnie od tego czy są liberalne czy konserwatywne, bez względu na kolor skóry i bez względu w jakim języku rozmawiasz lub jaki akcent masz to takie zakupy powinny budzić w Tobie określone emocje. Krótko mówiąc, nie obchodzi mnie, jak rzekomo hojny jesteś i szczególnie nie obchodzi mnie dlaczego decydujesz się na taką rezygnację. Jeśli możesz sobie pozwolić na takie odstąpienie od ceny, to na pewno jest to kwestia ułaskawienia klientów. Oznacza to, że prawdopodobnie będzie chciał spróbować i mnie również przekonać. Nie ufam ci i chyba nie lubię. Nawet jeśli nigdy nie spotkałem ciebie- takie podejście mnie nie przekona. Nie wierzę że będę miał jakiś zysk z tej transakcji, więc musisz dać sobie spokój. Zawsze kładziesz nacisk na cenę. To nagle już nie temat produktu lub w jaki sposób może to rozwiązać mój problem lub spełniać moje potrzeby. Chodzi o wymianę mojej gotówki dla Twojego produktu. I jeszcze, jesteś taki tajemniczy prawie nigdy nie mówisz mi, jaka cena jest faktycznie. Jasne, wiem, że dasz mi ileś tam rabatu, ale co ja mam jeszcze płacić?


Zobacz też: System reklamy Test,