Powody rozwoju sieci

autor: Michał Majewski

Powody rozwoju sieci

Jedną z najbardziej płynnie zmieniających się branży w rodzimym biznesie jest obecnie sektor handlu detalicznego. Jak się okazuje rozwinięty już na zachodzie opartu na sieciach handlu detalicznego bardzo intensywnie wszedł na polski rynek. Dopracowane pod względem struktury sieci handlowe są zdolne do marketingu na wielką skale oraz na proponowanie odpowiednio niskich cen na sprzedawane przez siebie produkty.

Sieci handlowe sprawiły zakupy w supermarkecie stały się nieprawdopodobnie popularne wśród polskich klientów. Niesamowity potencjał marketingowy sprawia, że taka forma handlu przyciąga sprawnie klientów. Są też inne aspekty przyczyniające się do rozwoju supermarketów. Przede wszystkim nadal w Polsce mamy nie pełne natężenie powierzchni handlowej przypadającej na mieszkańca w odniesieniu do zachodniej europy. Mimo, iż coraz więcej osób robi zakupy w supermarkecie nadal w krajach wysokorozwiniętych współczynnik ten wynosi 200 metrów kwadratowych na osobę a w Polsce nico poniżej 180 metrów. Dlatego kolejne sieciowe sklepy otwierają kolejne placówki.

Jak się okazuje zakupy w supermarkecie powoli będą wypierać, ponieważ na rynku ciągle będzie miejsce na nowe hale handlowe. Mali sprzedawcy nie mogą też konkurować z supermarketami na poziomie ceny, ponieważ nie są wstanie wynegocjować tak korzystnych warunków zakupu towarów. Wszystko wskazuje na długotrwałą dominacje supermarketów na jakąkolwiek inną formą sprzedaży detalicznej w najbliższych latach z tytułu wypracowania sporej przewagi konkurencyjnej.


Zobacz też: System reklamy Test,