Stały rozwój supermarketów

autor: Piotr Czeluszko

Stały rozwój supermarketów

Każda osoba interesująca się handlem w Polsce bacznie obserwuje rozwój i sytuacje na rynku sprzedaży detalicznej. Branża ta już od ponad dwudziestu lat nieustannie się zmienia poprzez coraz to większą aktywność sieci handlowych w sektorze. W ostatnich latach znaczną popularność zdobyły zakupy w supermarkecie głównie za sprawą cen oferowanych przez sklepy wielkopowierzchniowe.

Innym czynnikiem wpływającym na ciągłe sukcesy sieci supermarketów jest bardzo dopracowana formuła, która jak można zaobserwować stale się zmienia. Jak pamiętamy lata temu zakupy w supermarkecie były jedynym co oferował taki obiekt, obecnie sytuacja się zmienia i sieci handlowe zainteresowane są tworzeniem galerii handlowych, w których jest możliwość otwierania butików i małych punktów usługowych. Sklepy wielkopowierzchniowe w ten sposób starają się uzupełnić swoją ofertę i przyciągnąć klientów na dłużej. Jest to bardzo trafna strategia, ponieważ klient robiący zakupy może przy okazji załatwić jeszcze inne potrzebne sprawy.

Nie bez znaczenia jest też oczywiście reklama, która sprawia ze coraz więcej osób decyduje się na zakupy w supermarkecie. Duże sieci handlowe potrafią sfinansować odpowiednie kampanie marketingowe, które przyciągną klientów głównie za sprawą nagłaśniania promocji i głośnego otwierania nowych sklepów. Tylko sieci mogą sobie pozwolić także na reklamowanie się w skali całego kraju poprzez reklamy w telewizji, które zarówno reklamują towary jak i całe sieci w skali kraju, marketing taki jest niezwykle skuteczny i trafia do adresatów takich działań.


Zobacz też: System reklamy Test,